fredag 26 februari 2010

Väntan.

Borde skriva mer om mitt samhälle och lägga upp bilder på de men av lathet får de göras ihelgen. Idag satte preformence-planeringen igång. Kan inte säga något om själva slutprodukten men processen har gått hiskeligt bra. Vi kompleterar varandra väldigt bra. Jag dönar på i 120, jag är en person som saknar mellanläge, speciellt när det kommer till att vara kreativ och skapa. Har ni inte märkt detta än kommer ni snart att göra det. När jag känner för något känner jag väldigt starkt och jag räknar blint med att alla brinner lika starkt och tänker likadant som jag, vilket folk inte gör. Tro de lr ej ;) Hur som helst så behöver jag människor som bromsar (i bra mening) och får mig att stanna upp genom att ställa frågor som -varför? och -hur tänker du nu?

Till gruppen- (ni andra kommer förstå efter tisdag) Jag fick vänta på spårvagnen i 10 min efter vårat möte. försökte in i de längsta att behärska mig och inte göra något åt min väntan. Jag försökte hålla ut. Jag misslyckades totalt.. Jag hoppas att eran förmåga att ha tålamod att inte göra något åt eran väntan smittar av sig på mig.

Jag börjar samla på mig kunskap om sokratiska frågor och jag upplevde att de under dagen har kommit upp massa material till sokratiska samtal och jag hoppas att vi får öva mer på detta. Så att man verkligen förstår och vågar släppa rinken och ge sig ut på den sokratiska isen.

Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Ahh! Nu förstår jag din problematik med väntan! =) Jag avskyr att vänta. Dessvärre är jag en person som låter andra vänta. Är sällan i tid. Usch va illa... Grymt bra jobbat igår! /Sofie

    SvaraRadera